Khonis Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Kaffe. Från något litet riktigt fint kafferosteri. Naturligtvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 En espresso Ristretto, de är annat än Gevalia blasket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Skål Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Jag börjar bli en kärring på gamla dar tror jag. Börjar gilla rose'vin. Denna är en riktig höjdare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Här slinker middagen ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 (ändrad) Här slinker middagen ner. Ändrades Juli 21, 2014 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Jag börjar bli en kärring på gamla dar tror jag. Börjar gilla rose'vin. Denna är en riktig höjdare.ImageUploadedByMaipenrai1405956574.814023.jpg Bra slutledningsförmåga.. Hehe. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Ja, någon riktig kärring har man ju inte blivit än...Men på god väg... Idag dricks det Bult, i ett plastglas, med frugan sittandes mitt emot med hagelbössan i högsta hugg... Ja inte var det gott, men vem fan har sagt att alkohol ska avnjutas, nej den ska drickas... ( Notera gärna det koketta lillfingret...för man vill ju kunna smälta in i de finare miljöerna... ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Ett stort glas h2o för vätskebalansen... Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Ja, någon riktig kärring har man ju inte blivit än...Men på god väg... Idag dricks det Bult, i ett plastglas, med frugan sittandes mitt emot med hagelbössan i högsta hugg... Ja inte var det gott, men vem fan har sagt att alkohol ska avnjutas, nej den ska drickas... ( Notera gärna det koketta lillfingret...för man vill ju kunna smälta in i de finare miljöerna... ) bult.JPG Mvh. borje222 I min värld är Bult trimmad Svagdricka Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 I min värld är Bult trimmad Svagdricka Det finns säkert massvis med recept...Wikipedias beskrivning: Bultöl, eller bara bult, är en primitiv form av mäsk som används för att bli berusad av,[1][2] oftast framställd av enbart raffinerat socker, bakjäst och vatten som får jäsa på ställen med något höjd rumstemperatur, exempelvis pannrum eller varma vindsutrymmen. Men i mitt fall provade jag att sätta ett köpe-snabbvin, och det smakade som Bulten man satte i sin ungdom...Ingenting man avnjuter direkt... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Det finns säkert massvis med recept...Wikipedias beskrivning: Bultöl, eller bara bult, är en primitiv form av mäsk som används för att bli berusad av,[1][2] oftast framställd av enbart raffinerat socker, bakjäst och vatten som får jäsa på ställen med något höjd rumstemperatur, exempelvis pannrum eller varma vindsutrymmen. Men i mitt fall provade jag att sätta ett köpe-snabbvin, och det smakade som Bulten man satte i sin ungdom...Ingenting man avnjuter direkt... Mvh. borje222 Ahh, den inte så goda mäsken. Gick att få drickbar med lite (ganska mycket citron). Men magen blev lite märklig ett par dagar efteråt. Lustigt, nu händer samma med maggen när jag varit på surströmmingsfest. Nåt säger mig att produkterna inte var "färdigjästa"... Men gott är det, med surisar alltså. Närmaste jag kommit mäsk på dom sista decennierna är väl hembryggt öl som inte riktigt hann bli färdigt och dessutom förvarades i bastukylen. "An accident made to happen". ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Det finns säkert massvis med recept...Wikipedias beskrivning: Bultöl, eller bara bult, är en primitiv form av mäsk som används för att bli berusad av,[1][2] oftast framställd av enbart raffinerat socker, bakjäst och vatten som får jäsa på ställen med något höjd rumstemperatur, exempelvis pannrum eller varma vindsutrymmen. Men i mitt fall provade jag att sätta ett köpe-snabbvin, och det smakade som Bulten man satte i sin ungdom...Ingenting man avnjuter direkt... Mvh. borje222 Gör en liten provsats på (riktig) svagdricka jäst å socker.. Det blir riktigt gott, brukar stanna mellan 9-13 %, förr kunde man köpa 5-20 liters damejeanner å 5-litarn var perfekt att göra Bult på. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Nä nu jumlars... Detta dricker jag inte nu, eller ens senare! Changblask i juniorförpackning! Chang skall enligt mig vara 6.4 och 640ml... 6.o och 630? Nej hu och fy... Nästa gång blir det Cheers x-tra 6.5%. Aldrig mer lättchang... Blask! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Fulöl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Fulöl Suck,fattas bara att du äter oskalad potatis med räksallad,e33,e43,e4 vart är du på väg 33an. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Whisky och lite nötter Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Världens godaste dryck. Coke Zero manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 21, 2014 Dela Inlagd Juli 21, 2014 Världens godaste dryck. Coke Zero MPR-rebell! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Universums godaste dryck: Coke Zero manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Universums godaste dryck: Coke Zero Inte dåligt berest du, inte. Idag har jag druckit två tyska mörka öl som jag inte kommer ihåg namnet på. Och inte tog jag kort på dem. Och inte var se speciellt goda heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Suck,fattas bara att du äter oskalad potatis med räksallad,e33,e43,e4 vart är du på väg 33an. Det ordnade sig polaren hade ställt in fel back i kylen så blev bara en Fulöl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Loka granatäpple i massor Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Idag har jag mekat med bilen och druckit mängder med vatten. Nu fungerar bilen igen så det firar vi med hur det varit idag. Men det är ett gott HELL! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu