Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Nja efter vad jag hört så är det beroende på var i kaffet spriten är belägen.. En av alternativen kräver att man häller i vodkan på en sked, dvs. lägger spriten ovanpå kaffet. den andra är bara splash rakt i... Men ssv. vilken är vilken?

kan n og stämma, själv föredrar jag whiskey i kaffet, men ikväll blir det vin för ovanlighetens skull, hade glömt bort denna i matkällaren, bifogar en bild på barskåpet, överreklamerat att buteljera skiten.

post-3315-0-80017000-1355001998_thumb.jp

mvh walle

Dela på andra sajter

• Svar 41,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4269

• B747

2364

• MickeN

2049

• Enis

1937

.kvällens andra...

:-)

Hmm, kvällens tredje virre. Och för säkerhets skull tillsammans med en Kopparbergs Special Brew 7,5 och några salta kex med philadelphia ost. Livet på en pinne!

Dela på andra sajter

kan n og stämma, själv föredrar jag whiskey i kaffet, men ikväll blir det vin för ovanlighetens skull, hade glömt bort denna i matkällaren, bifogar en bild på barskåpet, överreklamerat att buteljera skiten.

post-3315-0-80017000-1355001998_thumb.jp

mvh walle

Vin i kaffet???? Låter jävligt äckligt .. :giggle: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Vin i kaffet???? Låter jävligt äckligt .. :giggle: //Hn

Provar just nu slut på Brännevin!!!!!????

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Vad är skillnaden mellan kaffegök och kaffekask?

Vad är fördelen med att dricka kaffegök? :)

Theknekt är ingen vidare! Bläh!

Dela på andra sajter

Nja efter vad jag hört så är det beroende på var i kaffet spriten är belägen.. En av alternativen kräver att man häller i vodkan på en sked, dvs. lägger spriten ovanpå kaffet. den andra är bara splash rakt i... Men ssv. vilken är vilken?

Tror nog kaffekasken e när du lägger spriten överst...Min gamle faffer sa alltid,,, i med kaffe o sen en tesked o sen i med sprit tills du ser hela skeden..he he stark som fan blev den ..

Dela på andra sajter

Vin i kaffet? ??? Låter jävligt äckligt .. :giggle: //Hn

låter ju onekligen jävligt vidrigt, men vinet pimplar jag i mig som det är, men det biter dåligt.

mvh walle

Dela på andra sajter

låter ju onekligen jävligt vidrigt, men vinet pimplar jag i mig som det är, men det biter dåligt.

mvh walle

Det är för att du dricker det som en Östermalskärring. Vin klunkas som öl. Vitt vin är det som gäller... rött vin är det bara skridskopåsar (Hamnoi) som dricker! Är du en skridskopåse?

Nu dricker jag smuggelöl.. köpte två flak för 300:-. 5.9 %.. smakar mumma! :)

Tjåck dii!

Dela på andra sajter

Det är för att du dricker det som en Östermalskärring. Vin klunkas som öl. Vitt vin är det som gäller... rött vin är det bara skridskopåsar (Hamnoi) som dricker! Är du en skridskopåse?

Tjåck dii!

Tjåck dii!

Vitt dricker barn som inte har lärt vad riktigt gott rödvin smakar..

Men en öl efter maten är aldrig fel..

post-5021-0-58239000-1355008253_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Vitt dricker barn som inte har lärt vad riktigt gott rödvin smakar..

Men en öl efter maten är aldrig fel..

post-5021-0-58239000-1355008253_thumb.jp

FF

Är det inte kallt och kan man inte halsa det... då är jag och förbli ett barn resten av mitt liv. :)

Kippis!

Dela på andra sajter

Tjåck dii!

Åh va fan är en skridskopåse, nu hänger jag inte med, det försvinner lika fort som öl.

Vitt vin, påminner mig om tirnave eller nåt sånt skit en drack när man åkte dakota, skål

mvh walle

Dela på andra sajter

Åh va fan är en skridskopåse, nu hänger jag inte med, det försvinner lika fort som öl.

Vitt vin, påminner mig om tirnave eller nåt sånt skit en drack när man åkte dakota, skål

mvh walle

Tirnave? Vad är det för nåt?

Tjåck dii!

Dela på andra sajter

Ett riktigt gott rödvin dricker man ca 15 grader varmt då kommer dess riktiga smaker fram..

Men andra sidan så kommer din barnmun bli vuxen om några år, sen kommer du älska ett riktigt gott rödvin..

Men skål på dig valpen..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Tirnave? Vad är det för nåt?

Tjåck dii!

tirnave är ett vitt vin, prova att googla på det, gubbarna i parken gill det i af.

mvh walle

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lite frökendricka spy + sofavatten..

ytaqyteb.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Kaffegök = spriten skiktas ovanpå kaffet

Kaffekask = spriten och kaffet blandas

I mina hemtrakter är det kask som gäller, ingen har tid med att fjanta på med nån jäkla tesked för att pytsa i spriten. ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Kaffegök = spriten skiktas ovanpå kaffet

Kaffekask = spriten och kaffet blandas

I mina hemtrakter är det kask som gäller, ingen har tid med att fjanta på med nån jäkla tesked för att pytsa i spriten. :wink:

Fritz..

Känt recept på kaffekask: "Lägg en kopparslant (1-öring) plus en silverslant (10-öring) i botten på en kopp. Häll på kaffe tills 10-öringen inte syns. Fyll på med brännvin tills 1-öringen åter syns."

Ett annat är: "Mät noggrant upp kaffe i en tesked ovanför kaffekoppen - häll försiktigt ner den lilla noggrant mätta mängden i koppen. Skölj grundligt av teskeden med brännvin därefter (över koppen förstås!)"

Ett tredje är: "Lägg en sockerbit i en kaffekopp. Fyll på med starkt kaffe tills sockerbiten inte längre syns. Tillsätt sedan brännvin ända tills sockerbiten åter syns"

Ett fjärde är: "Lägg en femtioöring i en kaffekopp, fyll på med kaffe tills den inte längre syns, fyll sedan på med hembränt tills årtalet på femtioöringen syns, eller att koppen blir full om femtioöringen lagts på fel håll"

Ha det

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Hur tänkte jag nu

post-6930-1355062255,3_thumb.jpg

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...