Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Guest Fredman

historia ,läs på och har du inte råd, ta lån :rotfl: :rotfl:

Kan du utveckla det för som vanligt går det inte att begripa vad du menar? Kul att du har skoj i vart fall.

Ändrades av Abrafo
Dela på andra sajter

• Svar 41,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4269

• B747

2364

• MickeN

2049

• Enis

1937

Kula att du har skoj i vart fall

???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Tyvärr den dagen vi gick med EU så blev facket kraftigt försvagat pga friheten att arbeta över gränserna

och arbetsgivare och uppdragsgivare hitta nya kryphål som facket inte kan göra ngt åt

Dela på andra sajter

Vad dricker ni just nu?

Vet inte.

post-3214-0-72756200-1351898970_thumb.jp

Svärt att välja.

Snake

Jag kan komma o hjälpa dig!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Tyvärr den dagen vi gick med EU så blev facket kraftigt försvagat pga friheten att arbeta över gränserna

och arbetsgivare och uppdragsgivare hitta nya kryphål som facket inte kan göra ngt åt

Du menar att arbetsgivaren söker dessa kryphål för att för sig själv få fördelaktigare villkor, eller är det arbetstagarna han för söker att gynna med bättre villkor?

Den dagen lär nog aldrig inträffa tyvärr!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Råkade ut för en arbetsplats 1993 och fackets advokater ordnade till en skitsumma till mig som jag inte alls var nöjd men dom sa att det är så dåligt du får inte mer i ersättning. Så jag anlitade en egen advokat som ordnade till en betydligt bättre ersättning, dock fick jag betala 5000 kronor till advokaten men det var det värt.

Därefter gick jag ur facket, just fuck it. Dock blev ej min far glad på mig då han jobbat mycket fackligt och var en riktig gammal sosse.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Tycker dessutom att denna tråd och facket hör bra ihop, då facket gillar att vara ute på resor och "möten" och dricka "supa", fast på andras bekostnad..

Ändrades av stefan5300

Dela på andra sajter

Du menar att arbetsgivaren söker dessa kryphål för att för sig själv få fördelaktigare villkor, eller är det arbetstagarna han för söker att gynna med bättre villkor?

Den dagen lär nog aldrig inträffa tyvärr!!!

Hur tänkte du nu he he ? Bemanningsföretag inhemska som utländska kommer inte facket åt och det är ett stort problem

för svenska företag som har skrivit på kollektivavtal ,hur ska dom kunna konkurera mot dom ?

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hur tänkte du nu he he ? Bemanningsföretag inhemska som utländska kommer inte facket åt och det är ett stort problem

för svenska företag som har skrivit på kollektivavtal ,hur ska dom kunna konkurera mot dom ?

Förr kunde ju facket styra detta men då hade de en helt annan ställning. Den största garantin mot lönedumpning är väl ett starkt fack? Är det någon som tror att "Svensson" får en positiv utveckling på lönen om han inte ingår i ett kollektiv?

Dela på andra sajter

Givetvis tar en arbetsgivare chansen att lönedumpa så fort en "laglig" möjlighet till det finns, det är knappast sanktionerat av facket..de är bara åskådare numera i alldeles för många situationer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Givetvis tar en arbetsgivare chansen att lönedumpa så fort en "laglig" möjlighet till det finns, det är knappast sanktionerat av facket..de är bara åskådare numera i alldeles för många situationer.

Ja han är nog tvungen att lönedumpa när konkurentarna har personal som kostar hälften så mkt

Dela på andra sajter

dunken på golvet, vad är det för gott?? :crazy:

Det undrar jag oxå!

Kanske en jämförande provsmakning?

Mvh

Amja

Dela på andra sajter

dunken på golvet, vad är det för gott?? :crazy:

Du var mig en uppmärksam rackare, hur kunde du slita blicken från skåpet?

Dela på andra sajter

Äntligen tillbaka på spåret.

Är det nåt nytt bananvin på g?

En noggrann tråd efterlyses!

Mvh

Amja

Ändrades av amja

Dela på andra sajter

Äntligen tillbaka på spåret.

Är det nåt nytt bananvin på g?

En noggrann tråd efterlyses!

Mvh

Amja

Inget på gång än.

Dela på andra sajter

Inget på gång än.

Har tillgång till mogna (alltså dom som blivit lite prickiga) och vill gärna veta hur du förädlar dom!

Mvh

Amja

Dela på andra sajter

Har tillgång till mogna (alltså dom som blivit lite prickiga) och vill gärna veta hur du förädlar dom!

Mvh

Amja

1 vinsatspåse medtagen från Sverige, cirka 15 kilo oskalade bananer, 20 - 25 liter vatten och 6 kilo socker, läs sedan beskrivningen som finns i påsen.

post-3132-0-16793400-1351909293.jpg

Dela på andra sajter

1 vinsatspåse medtagen från Sverige, cirka 15 kilo oskalade bananer, 20 - 25 liter vatten och 6 kilo socker, läs sedan beskrivningen som finns i påsen.

post-3132-0-16793400-1351909293.jpg

Oskalade!

Då vill jag ännu hellre ha bildtråd!har lärt mig att man ska akta sig för skalet, blir beskt

Mvh

Amja

Ändrades av amja

Dela på andra sajter

man känner ju igen dom sen förr, brukade kosta 250kr...chateau soumi hette det om jag inte minns fel...jättegott! :crazy:
Dela på andra sajter

man känner ju igen dom sen förr, brukade kosta 250kr...chateau soumi hette det om jag inte minns fel...jättegott! :crazy:

Jag kör med Öländsk Genever för en 3 hundring :nyam:

Dela på andra sajter

Oskalade!

Då vill jag ännu hellre ha bildtråd!har lärt mig att man ska akta sig för skalet, blir beskt

Mvh

Amja

Det var ingredienserna, sedan får du läsa instruktionerna i vinsatspåsen.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

En mariestads till travet

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...