måne Inlagd September 21, 2012 Dela Inlagd September 21, 2012 Aha,en meniskfylla Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd September 21, 2012 Dela Inlagd September 21, 2012 Aha,en meniskfylla Tröst och tristess fylla... bilen pajjade igår och datorn (stationära) idag, så det blir en dyr månad detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 21, 2012 Dela Inlagd September 21, 2012 Tröst och tristess fylla... bilen pajjade igår och datorn (stationära) idag, så det blir en dyr månad detta Då är det bara att vänta på den stora utbetalningen Nu är det natt,sov gott och ha det,nu ska Måne "sova" Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 21, 2012 Dela Inlagd September 21, 2012 Är på väg hem men fastnade tillfälligt på finkrogen hemmavid Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Tröst och tristess fylla... bilen pajjade igår och datorn (stationära) idag, så det blir en dyr månad detta Det är lagen om alltings jävlighet. Jobbar man extra som en gris en månad, kan man ge sig fanken på att bildjävulen går sönder månaden efter! Nu ska jag ta mig en Sierra Nevada, Pale Ale. Och till den en Glenlivet Nadurra, mycket god whisky, rekommendras starkt, mycket prisvärd. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Falcon export Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Mjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Mjölk Mjölk är äckligt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 I dag kom det ett sms att min beställning fanns att hämta. Ölet ingår inte i Systembolagets utbud så det är privatimport som gäller, det gjorde jag via importören (Great Brands) hemsida. Det är ca 2 år sedan jag smakade på detta underbara öl senast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Mjölk är äckligt!! MJÖLK ÄR GOTT. Särskilt Åsens gammaldags lantmjölk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Vi ökar på med någon Falcon till Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 I dag kom det ett sms att min beställning fanns att hämta. Ölet ingår inte i Systembolagets utbud så det är privatimport som gäller, det gjorde jag via importören (Great Brands) hemsida. Det är ca 2 år sedan jag smakade på detta underbara öl senast. Ser gott ut, det är viktigt för smaken att man får rejält med skum när man dricker ale. Men du har ju gjort helt rätt, ser det ut som. Hur smakar den? Själv gillar jag ale med citrussmaker, är inte så värst förtjust i dom sorter som är maltiga och tunga i smaken. Finns mycket goda amerikanska ale. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Själv dricker jag coka cola med is. Slå det ni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Ser gott ut, det är viktigt för smaken att man får rejält med skum när man dricker ale. Men du har ju gjort helt rätt, ser det ut som. Hur smakar den? Själv gillar jag ale med citrussmaker, är inte så värst förtjust i dom sorter som är maltiga och tunga i smaken. Finns mycket goda amerikanska ale. mvh Mycket beska (+100 IBU) men ändå väldigt fruktigt. För den som har möjlghet att besöka Sockholm Beer Festival kommande helg så kan ett besök i Oliver Twists monter löna sig, det var där jag smakade på ölet första gången för ca 5 år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Mycket beska (+100 IBU) men ändå väldigt fruktigt. För den som har möjlghet att besöka Sockholm Beer Festival kommande helg så kan ett besök i Oliver Twists monter löna sig, det var där jag smakade på ölet första gången för ca 5 år sedan. Får man vara nyfiken o fråga vad den kostar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 MJÖLK ÄR GOTT Till och med kalvar slutar med mjölk när dom är 3 månader gamla Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Det får man och svar får man också, den kostade 37 kronor flaskan (som är på ca 35 cl). Dyrt? Med tanke på att det kostar mer att dricka en Falcon eller Spendrup på puben så anser jag det vara prisvärt. Jag dricker en varje lördag så lådan räcker länge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Till och med kalvar slutar med mjölk när dom är 3 månader gamla Förståndiga djur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Får man vara nyfiken o fråga vad den kostar? Missade att citera dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Det får man och svar får man också, den kostade 37 kronor flaskan (som är på ca 35 cl). Dyrt? Med tanke på att det kostar mer att dricka en Falcon eller Spendrup på puben så anser jag det vara prisvärt. Jag dricker en varje lördag så lådan räcker länge. Det är helt ok, tycker jag. Man dricker ju inte ale på samma vis som man dricker vanlig lageröl. Precis som med maltwhisky sitter man o njuter länge o väl. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Nu går vi på de tunga sakerna; Vi börjar med lite kaffe och efter det får det bli lite sodavatten med päronsmak och sen däckar man snart på soffan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 I dag kom det ett sms att min beställning fanns att hämta. Ölet ingår inte i Systembolagets utbud så det är privatimport som gäller, det gjorde jag via importören (Great Brands) hemsida. Det är ca 2 år sedan jag smakade på detta underbara öl senast. Är det amerikansk öl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 En IPA från ett nanobryggeri som finns i östermalm i Stockholm. En person jobbar där. Mycket god. Måste kolla vilken humle som används. Inte cascade i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Är det amerikansk öl? Stämmer, bryggeriet ligger i Carlifornien och här är deras hemsida. http://www.stonebrew.com/home.asp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Stämmer, bryggeriet ligger i Carlifornien och här är deras hemsida. http://www.stonebrew.com/home.asp Det måste jag också beställa. Ser gott ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu