Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

• Svar 41,8k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4283

• B747

2364

• MickeN

2051

• Enis

1984

Wangthong
22 timmar sedan, skrev MickeN:

@Peolito har cola i glaset. 16832921986056955451362202255349.thumb.jpg.2376bebf0f620f0e13ae831922cf107a.jpg

Den går nog ingen på! Inte ens på 1'a april.

Dela på andra sajter

Wangthong
On 2023-05-04 at 21:25, skrev dooks:

Kanske en ESB😏🍻

Mitt förstahandsval blir då Twisted Tistle.  

Den också i klassen esb men har bättre fantasi än att kalla den esb. Visst låter Twisted Tistle mer fantasifullt än ESB?

Lite jobbigt just nu blir det eftersom man måste beställa den om man vill ha den i flaska. Men med lite planering går det bra. Dricker mycket andra öl än bitter så även om jag blir utan Twisted Tistle en stund fungerar det. 20230506_124352.thumb.jpg.14b66f9bde8fe83afe3073af69f3c847.jpg

Dela på andra sajter

On 2023-05-04 at 21:08, skrev andrejsdenruskige:

En Brew Dog Punk IPA på kran. 
Dessutom takbar 

@M33 takbar är fint

@Atom Punken är inte död

IMG_8643.jpeg

En Punk IPA på fat är givetvis alltid bra, har man dessutom flugit från senvintern norr om Nordpolen är den garanterat ännu mycket bättre 😉.

16 timmar sedan, skrev dooks:

Nja punken är inte som förr. Varken kulturen eller den fina Ipa den var fram till 2017 då Brewdog blev hyperkomerciella anti-craft oC ändrade receptet på denna nu mediokra Ipa. Fins bättre. Stan true to the craft.

Tyvärr måste jag hålla med om att Punk IPA inte längre är vad den en gång var. Är inte säker på att anledningen är kommersialiseringen, snarare deras nördiga önskan att framstå som icke-kommersiella. Att ett bryggeri som ändå har runt 30 öl får för sig att helt ändra receptet på det som ändå startade hela IPA-vågen känns bara så onödigt; som om Six Pistols hade givit upp punken och försökt sig på ett Elton John album.

Provade en ny Korean idag. Helt OK men inget jag kommer köpa upp mig på när jag åker dit på måndag.

a.thumb.jpg.4b77184dcef2aed34b22d2fa56dab462.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
41 minuter sedan, skrev Atom:

En Punk IPA på fat är givetvis alltid bra, har man dessutom flugit från senvintern norr om Nordpolen är den garanterat ännu mycket bättre 😉.

Tyvärr måste jag hålla med om att Punk IPA inte längre är vad den en gång var. Är inte säker på att anledningen är kommersialiseringen, snarare deras nördiga önskan att framstå som icke-kommersiella. Att ett bryggeri som ändå har runt 30 öl får för sig att helt ändra receptet på det som ändå startade hela IPA-vågen känns bara så onödigt; som om Six Pistols hade givit upp punken och försökt sig på ett Elton John album.

Provade en ny Korean idag. Helt OK men inget jag kommer köpa upp mig på när jag åker dit på måndag.

a.thumb.jpg.4b77184dcef2aed34b22d2fa56dab462.jpg

Jag tyckte faktiskt att punken inte riktigt smakade så bra på fat. Det blev faktiskt inte mer än en. 
Enligt min mening så smakar den bättre när man köper den från gröna skylten. 

Nåja, den var stor och det är alltid ett plus. 

Dela på andra sajter

Oskarudon

På vedbacken. Det tar den tid de tar😃

20230506_145151.jpg

20230506_145339.jpg

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tyckte faktiskt att punken inte riktigt smakade så bra på fat. Det blev faktiskt inte mer än en. 
Enligt min mening så smakar den bättre när man köper den från gröna skylten. 

Nåja, den var stor och det är alltid ett plus. 

De ändrade receptet runt 2019-2020, fortfarande bra men inte världsklass. Stor är alltid ett plus, du kan fråga min fru 😉

Här blev det lite kaos. Skulle åkt hem till byn men plötsligt så skulle dottern gå på kalas igår och frugan ville hem och rösta nästa helg så vi bestämde att vi skulle vara kvar och åka nästa helg. I eftermiddags hörde jag att alkohol inte fick säljas efter klockan 18 och då de heller inte får sälja mellan 14 och 17 så blev det en promenad till 7/11 och då blir det inte bättre än så här.

b.thumb.jpg.6e36271fa8beada9a25ffc1f3b983cc2.jpg

Dela på andra sajter

On 2023-05-05 at 15:10, skrev MickeN:

@Peolito har cola i glaset. 16832921986056955451362202255349.thumb.jpg.2376bebf0f620f0e13ae831922cf107a.jpg

Utspädd med vad?

Dela på andra sajter

Sitter i uterummet och ser och hör cruisingbilarna åka in till stan så det blir ett alkoholfritt alternativ så man kan åka in och kolla lite.

20230506_151658.thumb.jpg.e7dfd1688b9ab7e65d64dd29ecda6929.jpg

Dela på andra sajter

Här är det Jack som håller sällskap under soivakten. Det går åt lite is i dessa tider🐸

20230506_203412.thumb.jpg.9e5c85d5d23f8c122e22cc96e43df35e.jpg

Dela på andra sajter

Jag vet ju att japanerna gör några av världens bästa lager och förmodligen är världstvåa på craft beer samt whiskey. Det sägs att de också är bra på gin och tror mig även ha sett det här. Frugan fick en testflaska i veckan från en väninna. Vet inte om det är något av de stora märkena och jag hade ingen tonic hemma. Då det är alkoholförbud idag så får man ta vad man haver.

c.thumb.jpg.9165bfb66a190ff699f092e79302d020.jpg

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Jag vet ju att japanerna gör några av världens bästa lager och förmodligen är världstvåa på craft beer samt whiskey. Det sägs att de också är bra på gin och tror mig även ha sett det här. Frugan fick en testflaska i veckan från en väninna. Vet inte om det är något av de stora märkena och jag hade ingen tonic hemma. Då det är alkoholförbud idag så får man ta vad man haver.

Den är ordinarie sortiment på Systembolaget, tycker den är ok.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Den är ordinarie sortiment på Systembolaget, tycker den är ok.

Tyckte jag blandade en riktig raggargrogg men smakar mojito så svårt att verkligen bedöma ginen. Ska tydligen importeras av Chang här. Ska ändå flytta om ett år så kan lika gärna ge en 5 star review och få ett par flaskor gratis från Chang 😉.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Atom:

Roku är grym. 
Fin och len så frun till och med har bytt ut Hendricks Amazonia mot Roku. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Atom:

Tyckte jag blandade en riktig raggargrogg men smakar mojito så svårt att verkligen bedöma ginen. Ska tydligen importeras av Chang här. Ska ändå flytta om ett år så kan lika gärna ge en 5 star review och få ett par flaskor gratis från Chang 😉.

Fever Tree för bövelen. 
Rhubarb Raspberry säger frun. 
Blir lite tantdricka och mindre GT, men faktiskt riktigt fint när det är varmt…och när det är kallt. 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Roku är grym. 
Fin och len så frun till och med har bytt ut Hendricks Amazonia mot Roku. 

Tipsa henne om Hendricks Lunar och Ekobryggeriets In Flames tonic 👊🏾

Var tvungen att hälla upp en själv nu.

IMG_1295.thumb.jpeg.097ff1e38bc820208d8345606a665a8d.jpeg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...