Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Enis:

0C48E513-038E-425C-845F-4D70B4F5D278.thumb.jpeg.514900a16ab05e6df20f27f5c5c9feb5.jpeg

enis

Sitter du pöbelklass?, jag ser business där framme 😉

Dela på andra sajter

• Svar 41,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4283

• B747

2364

• MickeN

2052

• Enis

1989

On 2023-01-02 at 15:32, skrev Wangthong:

Intressant information om TSI. De måste hålla bra koll på recepten för att få samma smak varje gång. Detta är ett problem som många med egna bryggerier inte alla har löst eller det brukar i varje fall ta tid för dom att lösa så att de olika batcherna smakar lika. Behövs inte så många misstag i tillverkningen förrän det smakar annorlunda. Det kan vara gram, grader eller minuter hit och dit eller att man missar turordningen. Sen alla föroreningar som kan ställa till det. Sedan har vi kvaliten på råvarorna som naturligtvis kan ställa till det. Gör man även preparering av vattnet så har man en felkälla till. En del småbryggerier är helt beroende av bryggmästaren som har allt i sina fingertoppar. När de inser det brukar de ha ett jäkla jobb med att få all inblandade att göra på samma sätt.   

Jag tror TSI har förenklat det hela; de kör samma recept för alla. Full Moon hade en riktigt bra öl, Chatri IPA, som tidigare bryggdes i Australien. Raven bryggdes tidigare i USA och Maha Nakorn hade två bra Ales som bryggdes i Vietnam. De bryggs nu alla av TSI och det är omöjligt att skilja dem åt. Trist.

En riktigt bra amerikansk öl men givetvis alldeles för dyr för de flesta.

3.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror TSI har förenklat det hela; de kör samma recept för alla. Full Moon hade en riktigt bra öl, Chatri IPA, som tidigare bryggdes i Australien. Raven bryggdes tidigare i USA och Maha Nakorn hade två bra Ales som bryggdes i Vietnam. De bryggs nu alla av TSI och det är omöjligt att skilja dem åt. Trist.

3.jpg

Ska försöka hålla reda på namnen så man slipper köpa nått man inte behöver. Chantri var en av ölen jag köpte. Intetsägande fruktig med grapefruktsmak tror jag det var. Sånt jag normalt helst inte dricker. Men jag blev så till mig av att hitta Ipa på Makro att jag bara grabbade ett gäng. Hade inga glasögon dessutom.20230102_180813.thumb.jpg.3e020eb367c35a71450016e3f7528268.jpg

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wangthong:

Ska försöka hålla reda på namnen så man slipper köpa nått man inte behöver. Chantri var en av ölen jag köpte. Intetsägande fruktig med grapefruktsmak tror jag det var. Sånt jag normalt helst inte dricker. Men jag blev så till mig av att hitta Ipa på Makro att jag bara grabbade ett gäng. Hade inga glasögon dessutom.20230102_180813.thumb.jpg.3e020eb367c35a71450016e3f7528268.jpg

Det där var Thailands verson av Brewdogs Punk IPA, dvs ölen som öppnade dörren för IPA och craft beer. Chatri IPA och dess systeröl, Chalawan Pale Ale, fanns först bara att köpa på Greyhound och jag, samt många av mina utländska och thailändska kompisar, bar hem kassar med öl från Greyhoundrestauranger. De bryggdes dock i Australien så det var höga importskatter och de fick aldrig tillstånd att brygga dem i Phuket så till slut gav de upp och bryggde dem hos TSI och numera köper jag dem inte.

Denna öl är nog den enda thailändska craft beer som inte bryggs av TSI. De är baserade i Loei men bryggs i Kambodja. Detta är inte deras bästa öl men ändå klart bra. Deras DIPA, Son of Beasts, är riktigt bra.

4.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fortsätter med budgetölen som är helt ok särskilt med en svart knapp till.

Kollar på Bourdain i Thailand, gillar man Thailand och matlagning så älskar man programmet. 

7DC3B6F1-1B14-4C1C-98ED-A28E1D0A5A0D.thumb.jpeg.d76b7b4ba117f446c738cece07be021e.jpeg

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Fredman:

Kollar på Bourdain i Thailand, gillar man Thailand och matlagning så älskar man programmet. 

7DC3B6F1-1B14-4C1C-98ED-A28E1D0A5A0D.thumb.jpeg.d76b7b4ba117f446c738cece07be021e.jpeg

Bourdain i det riktiga Thailand.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Var inte ens pöbelklass utan " A handmaids tale" Lördagsnöje... vika tvätt 🤣

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Misstänker att darlingen har intagit ryggläge i första klass. :rotfl:

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Fredman:

Du har förstört min söndag morgon. Började titta igår på Bourdain i Thailand, han se halva. 

I morse fortsatte jag och nu har jag hittat en massa andra som han gjort. Inte nog med det sen är det ju Andy Ricker också.

Tragiskt med Anthony Bourdin!

“Here’s my pitch,” he said to a cable executive. “I travel around the world, eat a lot of shit and basically do whatever the fuck I want.”

Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev Wangthong:

Du har förstört min söndag morgon. Började titta igår på Bourdain i Thailand, han se halva. 

I morse fortsatte jag och nu har jag hittat en massa andra som han gjort. Inte nog med det sen är det ju Andy Ricker också.

Tragiskt med Anthony Bourdin!

“Here’s my pitch,” he said to a cable executive. “I travel around the world, eat a lot of shit and basically do whatever the fuck I want.”

Har du Netflix så släppte de nyss den här.

EE7B58C3-8B10-470D-BE81-C1C06B6D00C9.thumb.jpeg.0d0a05247dc09a6aebcb1375523d7bdb.jpeg

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Atom:

3.jpg

Riktigt bra klassisk West Coast Ipa. 

Dela på andra sajter

Blev ett stopp på promenaden för ett glas av husets vin på Fratellis.

20230110_140237.jpg

Ändrades av Lucky

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev rolle68:

Tar en fulöl och firar visumet!

20230112_123005.jpg

Hämtade mitt åxå idag. Blir nog en fingrogg om en stund.

received_3563274057235928.thumb.jpeg.40547b0d1321bb0b6d601a7aa8fb9321.jpeg

Dela på andra sajter

Gjorde fynd på min favorit julöl. Nu var det visserligen en liten 330ml och en blond. Men kan inte ha så stora krav som hemma. Brukar köpa en låda hemma ibland dela med någon. Den här var helt ok men den mörka där hemma är fantastisk.

20230112_192430.thumb.jpg.010232bb6d518d7b6c09fb6fc40732bc.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...