rolle68 Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Tar en drink! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Ikväll blir det lite av varje! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Tar en ny drink! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Där rök sista 300-hundringen Dags att studera veckans reklamblad och börja fylla i rekvisitionen och skicka in till soc enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Lite godisdricka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 4 minuter sedan, skrev Peolito: Lite godisdricka. Hur är den godast? rumstempererad, kylskåpskall eller ett par timmar i fysen? Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Man borde kunna få Fernet på recept och att den ska ingå i högkostnadsskyddet. Halvrisig i kistan men efter 2 shots så är man helt ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 10 minuter sedan, skrev Enis: Hur är den godast? rumstempererad, kylskåpskall eller ett par timmar i fysen? Enis Rumstempererad gillar jag får fram smaken bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Måste skynda mig och dricka upp den julen är ju på upphällningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 30, 2022 Dela Inlagd December 30, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 On 2022-12-29 at 13:59, skrev Wangthong: En mörk Andaman Ipa. Köpte ett gäng olika igår på Makro. Phuket öl nästan hela bunten. Såg inte vad jag köpte eftersom jag inte hade glasögonen på. Godkänd i varje fall 3 av 5 ostron. Slipper åka till Phuket för att dricka Ipa i varje fall. Full Moon hade en Brew Pub i Phuket tidigare, osäker på om den fortfarande finns kvar. Tror dock aldrig att de tappat något på Phuket utan deras öl görs, dessvärre, industriellt här i Chachoengsao i en trist fabrik av ett företag med det något osexiga namnet Thai Spirit Industry (TSI). De tillverkar numera förmodligen 90% av alla thailändsk "craft beer" då det blev för dyrt och komplicerat att brygga i Vietnam och Kambodja när Covid-nedstängningen slog till. TSI gör dessutom all fuldricka som marknadsförs med fina japanska och koreanska etiketter. Själv provar jag några fler japanska öl jag smugglade med mig. Den första riktigt bra och den andra minst halvbra. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 (ändrad) Vinter Tung modell större Gott Nytt alla ute i världen! Samt ni som är kvar i gråa landet Ändrades December 31, 2022 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 En förbannat god whiskey! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 skål grevar och baroner enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 31, 2022 Dela Inlagd December 31, 2022 En skvätt mousserande vin Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frasse Inlagd Januari 1, 2023 Dela Inlagd Januari 1, 2023 En kall Stella Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frasse Inlagd Januari 1, 2023 Dela Inlagd Januari 1, 2023 Blev en till kall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 1, 2023 Dela Inlagd Januari 1, 2023 Dagens belgare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 2, 2023 Dela Inlagd Januari 2, 2023 On 2022-12-31 at 10:15, skrev Atom: Full Moon hade en Brew Pub i Phuket tidigare, osäker på om den fortfarande finns kvar. Tror dock aldrig att de tappat något på Phuket utan deras öl görs, dessvärre, industriellt här i Chachoengsao i en trist fabrik av ett företag med det något osexiga namnet Thai Spirit Industry (TSI). De tillverkar numera förmodligen 90% av alla thailändsk "craft beer" då det blev för dyrt och komplicerat att brygga i Vietnam och Kambodja när Covid-nedstängningen slog till. TSI gör dessutom all fuldricka som marknadsförs med fina japanska och koreanska etiketter. Själv provar jag några fler japanska öl jag smugglade med mig. Den första riktigt bra och den andra minst halvbra. Intressant information om TSI. De måste hålla bra koll på recepten för att få samma smak varje gång. Detta är ett problem som många med egna bryggerier inte alla har löst eller det brukar i varje fall ta tid för dom att lösa så att de olika batcherna smakar lika. Behövs inte så många misstag i tillverkningen förrän det smakar annorlunda. Det kan vara gram, grader eller minuter hit och dit eller att man missar turordningen. Sen alla föroreningar som kan ställa till det. Sedan har vi kvaliten på råvarorna som naturligtvis kan ställa till det. Gör man även preparering av vattnet så har man en felkälla till. En del småbryggerier är helt beroende av bryggmästaren som har allt i sina fingertoppar. När de inser det brukar de ha ett jäkla jobb med att få all inblandade att göra på samma sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 2, 2023 Dela Inlagd Januari 2, 2023 Lite mera tester av de jag köpte tidigare. Smaklökarna börjar ha återhämtat sig efter nyårsbravaderna. Två stycken ok men inte mera. För fruktiga för min smak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frasse Inlagd Januari 3, 2023 Dela Inlagd Januari 3, 2023 Blev några Chang igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Januari 3, 2023 Dela Inlagd Januari 3, 2023 Leo Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu