Peolito Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 On 2021-08-29 at 19:18, skrev Wangthong: Det blev tydligen för få, några till skulle behövts. Dricker en 25 års IPA. JB kan man lita på, inget fel på den inte. Ja Dif är i en svacka. Jämtlands gör bra öl. Är dock inte förtjust i de moderna IPA som görs. Har dock inte smakat denna öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 Zumen god öl och inte trendiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Ja Dif är i en svacka. Jämtlands gör bra öl. Är dock inte förtjust i de moderna IPA som görs. Har dock inte smakat denna öl. Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara. 1 timme sedan, skrev Peolito: Zumen god öl och inte trendiga. God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 10 minutes ago, Wangthong said: Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara. God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta. Som sagt var är det ju han som dricker som bestämmer vad som är gott, personligen är jag som Peolito och inmundigar allting där inne. Hade ju fördelen att vara i Bamberg i oktober och där gick man och mös om dagarna/kvällarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 14 minuter sedan, skrev Wangthong: Håller med om moderna IPA. Den här är basic med rena humliga toner lite mycket citrus dragning bara. God strömming har de i varje fall. Som tur är har de en del bra lager också. Dricker normalt inte lager om den inte har stor beska. Rökig öl tillhör heller inte mina favoriter. Men jag smakar det mesta. Old Time IPA gillar jag där det är mer humlat och något mer alkoholstarkt typ fullers. Citrus är inte min favorit i öl men smaken är ju som baken. Zumen har flera bra tyska och svenska lager plus självrunna lager som är smaskiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 43 minuter sedan, skrev 65Selander: Som sagt var är det ju han som dricker som bestämmer vad som är gott, personligen är jag som Peolito och inmundigar allting där inne. Hade ju fördelen att vara i Bamberg i oktober och där gick man och mös om dagarna/kvällarna Tysk öl är nog överlag klart bättre än de flesta svenska lageröl. Har ingen kunskap om Bamberg dock. 38 minuter sedan, skrev Peolito: Old Time IPA gillar jag där det är mer humlat och något mer alkoholstarkt typ fullers. Citrus är inte min favorit i öl men smaken är ju som baken. Zumen har flera bra tyska och svenska lager plus självrunna lager som är smaskiga. Har aldrig smakat en självrunnen öl. Möjligen mina egna då. Jag smakar alltid när de jäst färdigt, innan jag tappar upp och de får kolsyrejäsa. Fast jag antar att självrunna är lite mera anpassade smakmässigt för att inte vara "trycksatta". Ölnörd som jag är måste jag nog prova. Ska se om jag får till ett besök på Zummen när jag ska ner till Solna nästa månad på jobb. Tror jag får lite tid den 21'a på kvällen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 31, 2021 Dela Inlagd Augusti 31, 2021 En ale av tysk typ hade jag faktiskt hemma. Lite blek men rena smaker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd September 1, 2021 Dela Inlagd September 1, 2021 Fick bli en liten whisky Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 1, 2021 Dela Inlagd September 1, 2021 guld enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 En Wisby weisse på Ardbeg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Knoblach ungespunnet på Zumen med micken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 På Zummen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 En lantbier från kundmuller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: En lantbier från kundmuller. Finns risk för en helg framöver till El Stockholmo.Och då är Zumen det första stället jag besöker förutom Anklanda då..... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Inte självrunnen men en lättdrucken altbier med magmedicin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 30 minuter sedan, skrev Fredman: Inte självrunnen men en lättdrucken altbier med magmedicin. Skål min gode Fredman.Fylltratten B747 tänkte skicka in en bild i denna eminenta tråd från telefonen,men fick till svar att your account has been locked!!Har man infört alkolås månne PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Skratt och några öl blev det, Zummen levererar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Tjuvstartar och testar lite hembrygt som ska vara klart på måndag. Men helgdagar räknas väl inte. 😇 Australien Pale Ale. Satt som ett nackskott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Fick jag med eran favorit också, min favorit i förgrunden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 @Peolitodin konditor på tv ikväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Vilken tur att det finns en oöppnad manifest kvar i frysen 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd September 4, 2021 Dela Inlagd September 4, 2021 Den andra ölen jag provat från det här bryggeriet. En mörk ale som inte riktigt föll mig på läppen, tur man har fler alternativ i kylen 😉. Sista dagen i byn på minst 1 månad. En vecka i Bangkok, en vecka i Stockholm samt 2 veckor på Phuket väntar härnäst. Ordentlig regnskur innan jag knäppte upp första lördagsölen. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 4, 2021 Dela Inlagd September 4, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd September 4, 2021 Dela Inlagd September 4, 2021 En Paulaner i septembersolen🍺 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 4, 2021 Dela Inlagd September 4, 2021 Same same men ingen sol Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu