Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Snart är klockan tolv och då blir det antingen att glas rött, hemmagjord glögg, som antagligen blir odrickbar, en mellanbira eller Lao Libre, återkommer med svaret.

Dela på andra sajter

• Svar 41,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4269

• B747

2364

• MickeN

2049

• Enis

1933

Chrille Columbus

post-5041-0-44562800-1333649037.jpg

Trevlig bild men för min del får ni( det är inte Bara RoiET som gör det) gjärna skriva något också. Det behöver inte vara en hel avhandling. Men lite information om vad du dricker vart det gott eventuellt var dricker ni den är det i hängmattan på bakgården vid radhuset på en filt ute i grönskan? baren högst upp i en skyskrapa ? Groggverandan i Isan? :;-): nä kanske inte riktigt så detaljerat men lite kul är det om ni försoker skriva lite och inte bara slänger upp en bild sådär. Nu dricker jag en kopp kaffe hemma framför datorn. I gårkväll drack jag den här ölen post-5399-0-52324000-1333710104_thumb.jp Det är en Falcon RAW No 9 en ofiltrerad lager den är visst ekologisk också. Den gick att dricka men var väl inget särskilt en lite blommig frisk lätt smak förvånansvärt ? lättdrucken , den är väl en kul grej att prova på men för det facila priset 39 kr per liter så väntar man sig väl guld och gröna skogar . Det finns instruktioner på flaskan om hur den är tänkt att hällas upp men av gammal vana så lät jag den stå i kylen och hällde upp den försiktigt så att inte allt för mycket av bottensatsen skulle komma med.

Jag dricker ofta ofiltrerad öl då min hemmagjorda öl är ofiltrerad och bottle conditioned (vet inte vad det heter på svenska) dvs. Man tar färdig opastöriserad ofiltrerad dock relativt klar öl och tappar på flaska sen duttar man i lite socker och sätter på korken (helt vanligt stösocker går bra då man bara ska ha ca 7 gram per liter!) . Ölen får sen vila så att jästsvamparna får mumsa i sig sockret och sen fisa ut lite Koldioxid ( CO2 ) så det blir lite bubblor i ölen (det blidas lite alkohol under denna process men bara liiite huvudelen av alkoholbildningen sker ju vid fermeteringen).

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Snart är klockan tolv och då blir det antingen att glas rött, hemmagjord glögg, som antagligen blir odrickbar, en mellanbira eller Lao Libre, återkommer med svaret.

Livet ska inte vara det ena eller det andra, det gäller alltid utom när frun provar klänningar!

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Portugisiskt rödvin, jag tycker att Portugal är ett underskattat vinland.

Mvh isan Lover

Dela på andra sajter

Näs-kaffe, helt klart överskattad kaffedryck. Fast visst är den prisvärd när man till exempel jämför med den betydligt godare americanon på Starbucks på Udons Central Plaza vilket går på hela 100 battingar.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Dela på andra sajter

Äntligen har alla barnbarn och deras kusiner o pysslingar åkt hemåt efter heldag med tennsoldatsgjutning, försök att ge klara regeler hur det spelas och sen en provturnering med mycket gråt och gnäll.

post-5552-0-61637800-1333727354_thumb.jp

Har byggt upp en enkel brännare för att smälta tenn/bly till gjutningen

post-5552-0-58655400-1333727439_thumb.jp

Sen måste det provspelas också

post-5552-0-04058100-1333727525_thumb.jp

Nu har ungarna åkt hem och Husse behöver en wirre

post-5552-0-37569100-1333727605_thumb.jp

En av ungarna va tjej så en barbiedocka måste lånas från grannen när det va som värst, fast hon bara kikade på den, måste vara nån av grabbarna som näckade dockan, utforskning kallas det visst för.

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

FALCON !!!!

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

post-5552-0-37569100-1333727605_thumb.jp

En av ungarna va tjej så en barbiedocka måste lånas från grannen när det va som värst, fast hon bara kikade på den, måste vara nån av grabbarna som näckade dockan, utforskning kallas det visst för.

Husse du behöver inte skylla ifrån dig, alla är välkomna på MPR vilken läggning man än har, vi gillar dig ändå. Ta hand om Barbie och glöm inte frugan med. :crazy:

Nu är det dags att fylla på vätskeförrådet.

Dela på andra sajter

Jäger

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jäger

Mmmmm.

Det var inte igår :(

Men då var det aroy mak ma :thumbsup:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Knasjävel...De e inte ofta jag e avvis men nu blev jag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Knasjävel...De e inte ofta jag e avvis men nu blev jag...

Ska du hämta frugan idag igen? :)

Dela på andra sajter

Nee, men ska nog iväg å handla... Det har glömts att inhandla Lime. Å då kan ju jag passa på att fylla på sodalagret.

Dela på andra sajter

Vad sitter du här och käbblar för då, ge dig iväg och handla fort som fan så du kan ta dig en påskrackare! :)

Dela på andra sajter

Påskrackare?? E han kompis me påskharen??

Dela på andra sajter

Påskharen är för barn, påskrackare är för vuxna :)

Dela på andra sajter

Nänänä påskkärringar är för vuxna

Dela på andra sajter

Nänänä påskkärringar är för vuxna

Dom har väl dragit iväg till Blåkulla?????????????????????

Dela på andra sajter

Nu blev det lite förstärkning till ölen :-)

Jag undrar varför en sketen Explorersup ser så läcker ut bara för att den serveras i spetsglas ???

:nyam:

:great:

:wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...