Jump to content
IGNORERAD

Hur blir man av med gecko's?

stjp8729

Recommended Posts

• Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• stjp8729

5

• Maitan

3

• acarls

2

• hbgmaxie

1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej,

Är det någon som har ett lilltips hur man fångar eller blir av med geckos inomhus? Verkar som jag glömt stänga dörren och det kommit ett gäng, men går ju inte att fånga dom då dom gömmer sig.

post-4239-040356400 1283416023_thumb.jpg

Ha en bra dag!

:wai:

Se dem som en naturlig del av hemmet, du kan ändå aldrig stoppa dem från att komma in.

De är ganska harmlösa och gör ingen skada.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Japp, stämmer bra..

Dom hade gärna få vara inne om dom inte bajsade på golvet :rtfm: Om dom gick på toa som vanligt folk, ok! :crazy:

Ha en bra dag!

Har du inte vett nog att pott-träna dina Gecko's får du skylla dig själv..

Dela på andra sajter

Har du inte vett nog att pott-träna dina Gecko's får du skylla dig själv..

Ni får väl dela med er av era träningstips på lördag :drinks: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Hej,

Är det någon som har ett lilltips hur man fångar eller blir av med geckos inomhus? Verkar som jag glömt stänga dörren och det kommit ett gäng, men går ju inte att fånga dom då dom gömmer sig.

Ha en bra dag!

En orm fixar det nog...

article-1217832-06AF1306000005DC-327_964x643.jpg

Dela på andra sajter

Hej,

Ha en bra dag!

Äh, det är ju bara en vanlig husödla. Geckos är rätt otrevliga och för en del oväsen men vanliga ödlor är som sagt bra att ha, bajsandet får man ta.

I Bkk bor vi på 15:e våningen men det dyker ändå upp ödlor med jämna mellanrum så att försöka bli av dem är nog rätt dödfött.

Dela på andra sajter

Hej,

Ha en bra dag!

Jag skulle kunna tänka mig ett hus som ej har Gecko`s inna ser ut som en bunker med dubbla dörr system.

När man öppnar ytterdörren så vips så är det ett par som springer iväg och troligen in i huset pga. ej 2 dörr system öppet och skumt ljus vips så är dom bakom soffan?gardinerna?övriga möbler ja var är ni :-)

Nä bara att gilla läget med dom, annars byta land enklast sätt att bli av med dom, själv inga bekymmer fast dom lortar ner lite

Dela på andra sajter

Jag skulle kunna tänka mig ett hus som ej har Gecko`s inna ser ut som en bunker med dubbla dörr system.

När man öppnar ytterdörren så vips så är det ett par som springer iväg och troligen in i huset pga. ej 2 dörr system öppet och skumt ljus vips så är dom bakom soffan?gardinerna?övriga möbler ja var är ni :-)

Nä bara att gilla läget med dom, annars byta land enklast sätt att bli av med dom, själv inga bekymmer fast dom lortar ner lite

Ok, blir till att gilla läget då.. :(

Men skall räkna på att installera luftsluss till dörrarna, tejpa in hela huset med "silvertejp" och slutligen mura igen föstren. För byta land kommer inte på frågan.. :)

Ha en bra kväll!

Dela på andra sajter

Hej,

Ha en bra dag!

RÅTTFÄLLA + KATTMAT..KLOCKRENT!!
Dela på andra sajter

Termiter dök upp för några veckor sedan i en dörrkarm och nu är "Pest control" anlitat, synd på ödlorna bara

Dela på andra sajter

Termiter dök upp för några veckor sedan i en dörrkarm och nu är "Pest control" anlitat, synd på ödlorna bara

vi har en hel del i huset men dom är ok men vi har en djävel som kommer fram vid taket på kvällen och läter som fan det verkar va en 3 kg grej men jag har alldrig sett aset men skraj blir man iallafall mvh

Dela på andra sajter

Håller myggor, myror, etc borta. Hellre Geckos än annan ohyra...

Jag upplever myrorna som ett värre problem än geckos. Dom geckos vi har inne är då inte speciellt effektiva myrbekämpare.

Blev riktigt sur på en gecko en morgon. När jag tog en sked ur diskstället, såg jag samtidigt en svans av en gecko sticka upp vid sidan av skaftet på skeden. Den var mycket snabbare än mig så i ett nafs var den borta. Kan de inte nöja sig med att hålla sig i taket och ge fn i disken. Lite hyfs borde man väl ändå kunna kräva.

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Myrorna är den värsta plågan.

Jag bodde på ett ställe och hade ett bensår som jag smörjde in och satte bandage på varje kväll. En morgon vaknade jag av att det kliade som fan i såret och vecklade upp bandaget och hela såret kryllade av bruna små äckliga myror.

Det var en veritabel myrterror som pågick dygnet runt.

Det minsta lila av ätbart eller drickbart jag råkade lämna någonstans blev snabbt översvämmat av hela myrstammar.

Rummet var för övrigt det enda lediga i hela byggnaden och jag förstod snabbt varför.

Jag rusade ner till mamma san och förklarade situationen.

Kärringen plockade fram en tub myrsprut.

Gissa om det hjälpte ha ha.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Myrorna är den värsta plågan.

Jag bodde på ett ställe och hade ett bensår som jag smörjde in och satte bandage på varje kväll. En morgon vaknade jag av att det kliade som fan i såret och vecklade upp bandaget och hela såret kryllade av bruna små äckliga myror.

Det var en veritabel myrterror som pågick dygnet runt.

Det minsta lila av ätbart eller drickbart jag råkade lämna någonstans blev snabbt översvämmat av hela myrstammar.

Rummet var för övrigt det enda lediga i hela byggnaden och jag förstod snabbt varför.

Jag rusade ner till mamma san och förklarade situationen.

Kärringen plockade fram en tub myrsprut.

Gissa om det hjälpte ha ha.

BTT

Hej BTT,

Gjorde inte ont när hon sprutade "myrsprut" i såret? ;) Skall man verkligen ha "myrsprut" i öppna sår? :)

Ha en bra dag!

Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag bekymrar mig också mer för termiter/myror.

Vet inte gällande geckos, men om man vill kan man minska ödleantalet mycket med en katt. T o m med en några månaders kattunge har ödlorna nästan försvunnit.

Men, som annan sa, så kanske ödlorna gör mer nytta än skada, om man har problem med insekter.

(((I Sverige har jag gjort en deal med spindlar :) Bara de håller sig undan från ställen där jag sitter/ligger, så låter jag dem bygga spindelnät var de vill. De brukar hålla sig på plats, utom då någon inte följt städdirektiven att de inte får riva spindelväv, som fortfarande används. Men jag vill hellre ha thailänska ödlor än thailänska spindlar i huset.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Jag upplever myrorna som ett värre problem än geckos. Dom geckos vi har inne är då inte speciellt effektiva myrbekämpare.

Blev riktigt sur på en gecko en morgon. När jag tog en sked ur diskstället, såg jag samtidigt en svans av en gecko sticka upp vid sidan av skaftet på skeden. Den var mycket snabbare än mig så i ett nafs var den borta. Kan de inte nöja sig med att hålla sig i taket och ge fn i disken. Lite hyfs borde man väl ändå kunna kräva.

Håller med dig till 100%.

Hade också problem med myror trots massa Geckos hemma, men myrorna är ett avskrivet kapitel numera. :)

Sprutar två gånger i månaden ut en flaska mot myror, kackelackor och mygg. Detta görs alltid precis innan vi åker på en weekend trip (typ till Maitan för att ha det gott) så att det kan stå helt stängt två dagar. :)

Funkar kanonbra, inte en myra numera :dance:

Vidare kommer "Anticimex" en gång i månaden och lägger ut medel för white ants, så dessa är också numera ett avskrivet kapitel.

Men Geckos.. :( Hade lite Geckojakt i bästa Rambostil för ett par veckor sedan och använde mig då av den elektriska myggdödaren vilket fungerade mycket bra, fick tag på 5 stycken i varierande storlekar och färger. Dom dör inte av den elektriska myggdödaren men blir paralyserade och lika långsamma som mig, och då kan till och med jag fånga dom för att sedan släppa ut dom hos grannen.

Men har kvar två stycken djävlar i huset! :( Men dom är betydligt smartare än mig (vilket inte säger så mycket). Så troligen kommer jag ikväll att lägga mig på golvet med släckt ljus ikväll, pannlampa, min Mosquito Killer av märket HYD-4202-3 De-Lux samt en kyld LEO öl. Sen börjar jakten.. Och dom skall ut!

post-4239-073282100 1283473447_thumb.jpg

Ha en bra dag!

post-4239-073282100 1283473447_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...